Missie en visie

Waarvoor we gaan en waarvoor we staan - onze missie en visie - hebben we verwoord in:

en geënt op onze

en uitgewerkt in een strategisch beleidsplan.

De kernwaarden van Surplus zijn:

- Verbondenheid

- Ontwikkeling

- Zelfstandigheid

- Openheid

Centraal in de kernopdracht van Surplus staat dat wij kinderen de ruimte geven zichzelf te ontplooien en ze stimuleren zichzelf te ontwikkelen. Lees verder.

In onze collectieve ambitie – ofwel ons gezamenlijk streven – gaat Surplus er vanuit dat mensen mogen excelleren. Kwaliteiten van kleine en grote mensen worden optimaal benut. Lees verder.

In onze visie op leren stellen wij centraal dat al onze leerlingen hun maximale taal- en rekenniveau bereiken. En dat ze kunnen kennis vergaren, construeren en toepassen. We voeden onze leerlingen op in zelfstandigheid maar zij kunnen ook heel goed samenwerken. Binnen het samenwerkingsproces zijn zij zich bewust van hun zelfverantwoordelijkheid en nemen die. Ons leerproces kenmerkt zich door werken en leren vanuit de vraagstand. Dat geldt onverkort voor onze leerkrachten. Lees verder.

In het profiel van Surplus staat wat ons kenmerkt. Wat is nou typisch Surplus? Surplus betekent meer. Hoeveel meer? Alle kansen van de wereld. Lees verder.